Inhoudsopgave
- 1. Definities
- 2. Identiteit van de ondernemer
- 3. Toepasselijkheid
- 4. De Bemiddelingsdiensten
- 5. Totstandkoming van de Bemiddelingsdienst
- 6. Aansprakelijkheid
- 7. Intellectuele eigendomsrechten
- 8. Privacy en gegevensgebruik
- 9. Klachten en geschillen
- 10. Gevolgen van nietigheid of vernietigbaarheid
1. Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Woonbewust: de onderneming die groendakproducten levert en bemiddelt tussen consumenten en installatiebedrijven.
- Consument: iedere natuurlijke persoon die bij Woonbewust producten koopt of via Woonbewust in contact treedt met een installatiebedrijf.
- Dag(en): kalenderdag.
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
- Installatiebedrijf: de derde partij die op basis van een door Woonbewust aangeleverde Lead contact opneemt met de consument.
- Bemiddelingsdiensten: de dienst waarbij Woonbewust als onafhankelijk tussenpersoon consumenten in contact brengt met installatiebedrijven, zonder zelf partij te zijn bij de daaruit volgende overeenkomst tussen consument en installatiebedrijf.
- Lead: Een door een consument ingevuld aanvraagformulier of contactverzoek met persoonsgegevens en interesse in specifieke diensten of producten, dat door Woonbewust wordt doorgestuurd naar één of meerdere installatiebedrijven met als doel dat deze bedrijven rechtstreeks contact kunnen opnemen met de consument voor het doen van een aanbod of het uitvoeren van werkzaamheden.
2. Identiteit van de ondernemer
- Naam: WoonBewust B.V.
- Vestigingsadres: Biltstraat 118, 3572 BK, Utrecht
- Kantooradres: Biltstraat 118, 3572 BK, Utrecht
- Telefoonnummer: 085 80 81 058
- E-mailadres: contact@woonbewust.nl
- KvK-nummer: 75547082
- BTW-identificatienummer: NL860319647B01
3. Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de Bemiddelingsdiensten van Woonbewust.
- Door gebruik te maken van de diensten van Woonbewust, stemt Consument in met deze voorwaarden.
- Onduidelijkheden over de inhoud, uitleg of situaties die niet geregeld zijn in deze algemene voorwaarden dienen beoordeeld en uitgelegd te worden naar de geest van deze algemene voorwaarden.
- Afwijkingen zijn slechts geldig indien schriftelijk overeengekomen.
4. De Bemiddelingsdiensten
- De Bemiddelingsdienst van Woonbewust bestaat uit het zorgvuldig doorgeven van de aanvraag van de Consument aan één of meer geselecteerde installatiebedrijven.
- Woonbewust is geen partij bij de overeenkomst tussen Consument en het installatiebedrijf.
- Het aanbod van Woonbewust ziet nadrukkelijk niet op de levering of uitvoering van werkzaamheden door het installatiebedrijf; deze komen uitsluitend tot stand op basis van een overeenkomst tussen consument en installatiebedrijf.
- Een Consument kan aan het aanbod van Woonbewust voor bemiddeling geen rechten ontlenen ten aanzien van de kwaliteit, beschikbaarheid of uitvoering van de diensten van het installatiebedrijf.
- Woonbewust heeft het recht aanvragen te weigeren of te verwijderen bij misbruik, onvolledige gegevens of redelijke gronden.
5. Totstandkoming van de Bemiddelingsdienst
- De Bemiddelingsovereenkomst komt tot stand zodra Consument het aanbod tot bemiddeling accepteert, bijvoorbeeld door het invullen van een aanvraagformulier of een ander digitaal verzoek.
- Woonbewust bevestigt de ontvangst van de aanvraag per e-mail of een ander elektronisch middel.
- Consument draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Woonbewust aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de Consument redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de Overeenkomst, tijdig aan Woonbewust worden verstrekt. Indien de benodigde gegevens niet tijdig zijn verstrekt, heeft Woonbewust het recht de uitvoering van de Overeenkomst op te schorten.
6. Aansprakelijkheid
- Woonbewust spant zich in om aanvragen zorgvuldig door te geven aan betrouwbare installatiebedrijven.
- Woonbewust is niet aansprakelijk voor handelingen, nalatigheden, fouten of tekortkomingen van installatiebedrijven en andere derden die betrokken zijn bij de uitvoering van werkzaamheden.
- Woonbewust is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan doordat Woonbewust is uitgegaan van door de Consument verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor Woonbewust bekend was.
- Consument vrijwaart Woonbewust voor eventuele aanspraken van derden, die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst schade lijden en welke aan Consument toerekenbaar zijn.
- Woonbewust is alleen aansprakelijk voor directe schade die het gevolg is van een toerekenbare tekortkoming bij de uitvoering van de Bemiddelingsdienst zelf.
- Uitsluiting van aansprakelijkheid geldt niet bij opzet of grove schuld van Woonbewust of in gevallen waarin aansprakelijkheid niet wettelijk kan worden beperkt.
- Indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of reputatieschade, is uitgesloten.
7. Intellectuele eigendomsrechten
- Alle inhoud van de website van Woonbewust, waaronder teksten, foto’s, ontwerpen, catalogi en software, is beschermd door intellectuele eigendomsrechten en mag niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Woonbewust worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt of gebruikt voor commerciële doeleinden.
- Consument verkrijgt uitsluitend het recht om deze inhoud te gebruiken voor persoonlijk en niet-commercieel gebruik.
- Indien de consument in het kader van de uitvoering van een overeenkomst materiaal aanlevert (bijvoorbeeld foto’s of gegevens), verleent de consument aan Woonbewust een beperkt gebruiksrecht om dit materiaal te gebruiken voor de uitvoering van de overeenkomst. Dit recht vervalt automatisch zodra de overeenkomst volledig is uitgevoerd.
8. Privacy en gegevensgebruik
- Voor de uitvoering van haar dienstverlening verwerkt Woonbewust persoonsgegevens van de consument. Dit betreft onder meer contact- en adresgegevens die noodzakelijk zijn voor het doorgeven van Leads aan installatiebedrijven, zodat dit bedrijf rechtstreeks contact kan opnemen met de consument voor het doen van een aanbod of het uitvoeren van werkzaamheden.
- Woonbewust verwerkt persoonsgegevens uitsluitend op een rechtmatige grondslag, zoals uitvoering van de overeenkomst of toestemming van de consument, en niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor zij zijn verkregen.
- Persoonsgegevens worden niet aan derden verstrekt, tenzij dit noodzakelijk is voor de uitvoering van de overeenkomst, Woonbewust daartoe wettelijk verplicht is, of de consument hiervoor uitdrukkelijk toestemming heeft gegeven.
- Consumenten hebben te allen tijde het recht om hun persoonsgegevens in te zien, te corrigeren, te laten verwijderen of over te dragen, en om bezwaar te maken tegen verwerking.
- Nadere informatie over de verwerking van persoonsgegevens door Woonbewust, waaronder de rechten van de consument en de bewaartermijnen, is opgenomen in de Privacyverklaring die te raadplegen is via de website van Woonbewust.
9. Klachten en geschillen
- Klachten over de Bemiddelingsdiensten kunnen binnen 14 dagen na ontdekking schriftelijk worden ingediend bij Woonbewust. Zie voor de contactgegevens artikel 2 van deze Algemene Voorwaarden.
- Woonbewust behandelt klachten zorgvuldig en geeft binnen 14 dagen een gemotiveerde reactie.
- Klachten over werkzaamheden of dienstverlening door installatiebedrijven waarmee Consument via Woonbewust in contact is gebracht, dienen bij het betreffende installatiebedrijf te worden ingediend. Woonbewust is geen partij bij die overeenkomst en heeft geen resultaatverplichting bij de afhandeling van dergelijke klachten.
- Op deze voorwaarden is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- Indien een klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost, kan Consument het geschil voorleggen aan de bevoegde rechter.
10. Gevolgen van nietigheid of vernietigbaarheid
- Wanneer één of meerdere bepalingen van deze Algemene Voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Woonbewust en Consument bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen hadden.
Als u vragen, klachten of algemene opmerkingen heeft met betrekking tot onze algemene voorwaarden, verzoeken wij u per e-mail contact met ons op te nemen via contact@woonbewust.nl of het contactformulier op de contactpagina.
Laatst gewijzigd: